Efter ledighet kommer leda.

Första dagen efter ledigheten.

Även vinterns första snö.
Lagom passande, planerat för att göra min dag sämre än den startade.

Nja, den började bra, om man nu räknar den tiden innan man somnar.
Kollade på Simpsons the movie vid dagsskiftet.
Efter det var det lite svårt att somna.
Kollade på allt extra material.
När det var avklarat återstog det bara att kolla på komentatorspåret.
Somnade nån gång vid halv fyra, med klockorna ställda på halv sju.

De få timmarna som sovs delades upp i små sektioner.
Har nog aldrig sovit så oroligt i hela mitt liv.
Den klaraste förklaringen är kanske att extremt morgontrötte jag vaknade klockan 6 och var okapabel att somna om.

Kom till jobbet i god tid i vart fall.
Trodde att jag kom undan lätt med att stå på firman hela dagen, men ikke.
Klockan nio körde jag och Ingvar ut till fjälkingen för att jobba på en villa där.
Jag fick äran att klä en skorsten, uppe i nocken, mitt i snön. mitt ute på en åker, åkern som lät vinden härja fritt.
Uppskattade det inte särskillt mycket.

När dagens arbete var avklarat bar det av mot friskis.
Värmde upp i roddmaskinen 2500 meter för att få lite liv i mina något stela leder.

Väl hemma avnjöts köttbullar med råstekta potatisar och morötter, i sällskap av Axel och ännu en titt på Simpsons rullen.

Mina ögon börjar svika mig nu och det verkar som om sängen vill ha mig.
Jag är inte sån, så jag kommer nog att ge efter så snart jag skrivit klart.

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0