Nyårsaftons bravader och dubbel dagenefter ångest!

Som ingen kunnat undgå var det ju dags att fira in det nya året i går.

Det gjordes på listerlandet, närmare i Torsö, Jockes pärons stuga närmare bestämt.
Min oro till ett så kallat penis-partay stillades och i slutänden var det i stort sett balans mellan könen.

Anlände till stugan vid 18:snåret i ståtligt bil led.
Efter lite praktisk information om hur toalett utan vatten fungerar och lite finansiella mat uppgörelser, bar det för min och Sandras del av ut i köket.
Av den enkla anledningen att vi stog för förrätt.


Orkar inte blogg mer än tre bilder.

Förste är på jocke, The Host, andra bilden, ja ni ser ju.
Tredje bilden är på Staffans rygg efter en tur in i ett nattduksbord.

För fler bilder kolla in Axels och Staffans bloggar
http://wescbyaxel.blogg.se/
http://stellansfiesta.blogg.se/


Meny

Förrätt: Maki Sushi, serverad på fingerfood-manér

Huvudrätt: Buffé, innehållande bland annat  kallmarinerad fläskfile och självslagen bearnesås.

Dessert: Passionsfromage med färska hallon och vitchoklad



Väl spisat led kvällen åt sällskapsspel och väntan på klockslaget 00.00.
12 slaget firades vid östersjöns strand, med skumpa och surnad tång.

Väl tillbaka i stugans värme fann jag mig själv oförklarligt illamående.
Även Tomas hade vissa symtom och blev ganska snabbt liggande i en säng.
Jag härdade ut, men vid lite över två blev det min överman.
Istället för att sova i stugan, som planerat,  åkte jag och Sandra med Axel till stan.


Denna dag, den förste i förste 2008, har mest gått åt till att städa upp i stugan och ligga i soffa.
Den klassiska söndagsångesten tog sig även friheten att infalla på en tisdag.
Och eftersom att jag varit ledig de senaste två måndagarna, har den legat och jäst till sig till en maffig rackare.

Kanske lika bra att ta tag i det å bre sina mackor så man kommer i säng.

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0